Engerio mení pravidlá hry

Reklama, ktorá rešpektuje súkromie zákazníka

Blíži sa apokalypsa pre digitálnych marketérov – svet bez cookies… Ste na túto zmenu pripravení? Žiadny strach, túto „tragédiu” určite prežijeme. :–) Ba čo viac, my tomuto trendu dokonca fandíme. Sami neradi vidíme, keď sa naše údaje niekde bez ladu a skladu zhromažďujú. Aj preto prichádzame s cookie-free riešením pre médiá, ktoré nie je postavené na cookies, ale na skutočných záujmoch zákazníka. 

Čo sa v článku dočítate:

Bez cookies to (vraj) nejde…

Digitálny marketing vďačí za svoj rozmach predovšetkým marketingovým (alebo reklamným) cookies, ktoré sledujú online aktivity používateľov a pomáhajú publisherom zobrazovať relevantnejšie reklamy. Pre marketérov sú mimoriadne užitočné najmä cookies tretích strán (third party cookies) ktoré využívajú na segmentáciu publika, cielenie reklám či optimalizáciu kampaní. Významnú úlohu však zohrávajú aj dáta vlastnené priamo inzerentmi (first party data). 

Sledovanie používateľského správania je však rozhodne záležitosť, ktorá si vyžaduje pozornosť. Podľa prieskumu Salesforceaž 46 % spotrebiteľov pocit, že stratili kontrolu nad svojimi údajmi. Cookies sa postupne stali háklivou témou, na ktorú citlivo reaguje nielen verejná mienka, ale aj legislatíva.

Časy sa menia: Reklamné cookies budú čoskoro minulosťou

Vo februári 2022 vstúpil do platnosti nový zákon o elektronických komunikáciách, podľa ktorého musí prevádzkovateľ webu na zber cookies dostať od používateľa webu jasný súhlas. Bez neho je možné spracovávať len funkčné cookies. Ak cookies nepovolí, reklamné platformy ho nedokážu retargetovať a zobraziť mu relevantný reklamný obsah.

Navyše, najpoužívanejšie internetové prehliadače Firefox a Safari už súbory tretích strán blokujú a podobné plány má aj Chrome. To pre digitálnych marketérov znamená, že sa nemôžu spoliehať ani na third-party cookies.

Nech sú už teda reklamné cookies akokoľvek silným nástrojom, je veľmi pravdepodobné, že sa s nimi čoskoro rozlúčime. Iste, stále budú existovať alternatívne spôsoby, ktoré ich nahradia. Ale naozaj chcete získavať zákazníkov týmto spôsobom? Nahradíte cookies, ktoré oberajú návštevníkov o súkromie, len inými údajmi, ktoré o nich budete zbierať? Dá sa to predsa aj inak. 

Vráťte sa k tradičným metódam budovania dôvery zákazníkov. Prehodnoťte, ako vnímate svojich zákazníkov a špeciálne zákazníkov online. Prestaňte sa spoliehať na cookies a pritiahnite pozornosť novými, efektívnymi nástrojmi inbound marketingu. 

Život bez otravných reklám: Kontextuálne cielenie

Cesta k dosiahnutiu kvalitnej návštevnosti je dnes iná. Namiesto otravných reklamných kampaní cez bannery, reklamy v médiách alebo vyhľadávačoch, kedy sa používateľovi zobrazuje aj to, čo nechce, musíte zákazníka osloviť obsahom, ktorý mu dokáže pomôcť. Využite inbound marketing – marketing, ktorý neotravuje, ale zákazníka vtiahne – a vytvárajte prospešný a hľadaný obsah, ktorý zasiahne vašich zákazníkov prirodzenou a nenútenou formou. 

Budúcnosť je jednoznačne v kontextuálnom cielení, pri ktorom sa reklamy umiestňujú na konkrétne webové stránky na základe ich obsahu. Kontextuálna reklama doručuje zákazníkom zmysluplné správy v želanom rozsahu a dokáže ich zasiahnuť na správnom mieste a v správnom čase. 

A práve takéto kontextuálne cielenie môžete využiť aj cez novú reklamnú platformu Engerio

Engerio vám umožní získať nové publikum natívnym spôsobom. Vašu reklamu umiestnime na prémiových online magazínoch a spravodajských weboch v podobe odporúčacích okien, ktoré sa zobrazí čitateľovi vo chvíli, keď je v čítacej nálade. Reklama ho tak zasiahne príjemným, nerušivým spôsobom, medzi inými návrhmi na ďalší zaujímavý obsah. 

Engerio umožňuje oslovenie čitateľov klasickými obrázkami, videom alebo použitím špeciálneho carouselu. Prečítajte si viac v článku Absolútna novinka v online reklame: Ako môžete využiť dva nové formáty?

Váš článok môžeme zobraziť v celom portfóliu webov alebo zacielime kampaň kontextuálne. Weby v našom portfóliu rozdeľujeme do kategórií podľa kontextu obsahu, ktorý sa na webe zobrazuje. Reklamnú kampaň následne zacielime v systéme Equativ podľa jej kontextu a zobrazujeme ju na weboch alebo v článkoch, ktoré s ňou obsahovo súvisia. Cookies pritom vôbec nepotrebujeme a neplánujeme použiť ani žiadnu ich alternatívu, ktorá ich možno nahradí. 

Podobne ako v iných PPC systémoch, aj v Engeriu platíte iba za prekliky, ktoré čitatelia spravia. Na rozdiel od štandardných PPC systémov však Engerio nevyužíva cookies ani na zber týchto údajov, a preto na tieto účely nepotrebujeme ani súhlas od používateľa.  

Takto natívne privediete na svoj web kvalitných návštevníkov. Spôsobom, ktorý neobťažuje vašich zákazníkov a vzbudzuje dôveru k vašej značke. A to cestou, ktorá je kompletne cookie-free. 

Inzerujte s nami

Zaujali sme vás? Chceli by ste, aby vaše produkty a služby odporúčali veľké a špecializované slovenské médiá, ako sú napríklad Pravda, Topky, HNonline, Feminity a mnohé ďalšie a aby sa o vašej značke dozvedeli milióny návštevníkov slovenského internetu? Potom nás určite neváhajte kontaktovať. Veľmi radi sa s vami porozprávame o tom, ako inzerovať v médiách čo najefektívnejšie.