Kvalitná návštevnosť aj priame predaje. Kampaň pre EBENICA COFFEE prekonala očakávania!

Kvalitná návštevnosť aj priame predaje. Kampaň pre EBENICA COFFEE prekonala očakávania! nahled

  Už viac ako 15 rokov si Slováci pochutnávajú na výberovej káve z rodinnej pražiarne EBENICA COFFEE, ktorej kvality dokazuje aj viac ako 25 medzinárodných ocenení za výnimočnú kvalitu a chuť. Zaujímavým produktom v ich portfóliu je prémiová bezkofeínová káva, ktorú vytvorili špeciálne pre tehotné a dojčiace mamičky. Kampaňou, pri ktorej využili aj Engerio, chceli zvýšiť povedomie práve o tomto produkte.

EBENICA tvorí veľa kvalitného obsahu, a to nielen vo forme organických príspevkov na sociálne siete, ale aj krátkych videí, článkov, videoblogov a podobne. Popritom však nezabúda ani na samotnú distribúciu, aby si výstupy našli svojich divákov či čitateľov. 

Prečo práve Engerio?

„Z nášho pohľadu je Engerio jedinečný formát, ktorý sa nachádza na exkluzívnych pozíciách najväčších slovenských webov a zároveň pôsobí prirodzene. Práve natívny obsah je dlhodobým trendom, na ktorý naše publikum pozitívne reaguje,“ hovorí Martin Jochym z agentúry Addie, ktorá spravuje spoločnosti EBENICA COFFEE online marketing.

Klienta oslovila aj fixná cena za klik, ktorá je podľa jeho skúseností pri formátoch budujúcich povedomie o značke ojedinelá. A to najmä keď ide o vysoko konkurenčné segmenty, akým je aj káva. 

Ciele kampane: Nové publikum a kvalitná návštevnosť

Kampaň na bezkofeínovú kávu sa zameriavala najmä na tehotné a dojčiace ženy. Jej súčasťou bolo viacero blogových výstupov na stránke EBENICA.SK. Engerio malo zvýšiť zásah týchto príspevkov a osloviť nové publikum. 

„Chceli sme otestovať kvalitu publika, ktoré Engerio môže priniesť. Na základe predošlých skúseností s týmto formátom sme očakávali čas strávený po prekliknutí na náš web na úrovni nad 1 minútu a mieru okamžitých odchodov pod 30 %,“ približuje Martin Jochym.

Priebeh kampane: 20 kreatív pre štyri články

Kampaň pozostávala z podpory štyroch blogových článkov počas šiestich týždňov. Bola rozdelená na dve rovnaké polovice – propagovali sa vždy dva články počas troch týždňov. 

Po dohode s klientom sme počas celej kampane využili spolu 20 rôznych náhľadov. Testovali sme rôzne nadpisy aj fotografie – a to tak ilustračné, ako aj fotografie majiteľov pražiarne EBENICA Danky a Mareka Fajčíkovcov. Klient tak mohol zistiť, na ktoré náhľady čitatelia reagujú najviac, a prípadne to využiť neskôr aj pri iných typoch komunikácie.

Výsledky kampane: Prekvapili aj priame predaje

Celkovo Engerio dodalo objednaných 4 000 klikov, po 1 000 do každého článku. Ciele, ktoré klient v úvode spomínal, sa podarilo splniť nad očakávania. 

„Dosiahli sme ešte lepšiu kvalitu návštev, ako sme pôvodne očakávali. Veľkým pozitívnym prekvapením boli priame predaje z tohto formátu, ktoré sme neočakávali,“ približuje Martin Jochym.

Pútavé nadpisy v kombinácii s atraktívnymi fotografiami zaznamenali nadpriemernú mieru preklikov (CTR). V prvej vlne išlo o 0,88 %, čo je aj vzhľadom na užšiu cieľovú skupinu v podobe mamičiek a dojčiacich žien (prípadne ich blízkych) výborné číslo. 

V druhej vlne kampane bol jeden z článkov zameraný všeobecnejšie na ľudí, ktorí sa zaujímajú o bezkofeínovú kávu. Tomu zodpovedala ešte vyššia miera preklikov na úrovni 1,12 %. 

Zaujímavosťou je, že čitatelia najviac klikali na náhľady, v ktorých bola použitá fotografia majiteľov pražiarne EBENICA COFFEE. Potvrdzuje sa tak, že reálni ľudia – Slováci s príbehom, majú v kombinácii s dobrým nadpisom predpoklad zaujať čitateľov viac ako fotobanková ilustračná fotografia.

Vyhodnotenie spolupráce

„Komunikácia cez Engerio má prínos pre budovanie značky a zároveň tento formát nie je náročný na produkciu ani nasadenie. Pozitívne vnímam aj prehľadné štatistiky.“

Okrem kvalitných výsledkov klient ocenil aj podporu a rýchle reakcie Engerio tímu. „Osobne som nepracoval s lepším dodávateľom, ako je Engerio, z pohľadu na celkovú spoluprácu,“ uzatvára Martin Jochym. 

Vzbudili sme vašu zvedavosť? Potom neváhajte a otestujte si s nami účinnosť natívnej reklamyKontaktujte nás a my vám radi vám pomôžeme s nastavením kampane tak, aby váš obsah zasiahol milióny návštevníkov slovenského internetu.

Prečítajte si prípadové štúdie, ako Engerio pomáha klientom dosiahnuť stanovené ciele.