Plné lietadlá aj vďaka Engeriu. Pozrite si kampaň pre Letisko Košice

Plné lietadlá aj vďaka Engeriu. Pozrite si kampaň pre Letisko Košice nahled

Služby Letiska Košice v roku 2024 rekordne využilo vyše 700 000 pasažierov. Za týmto úspechom stáli aj nové letové spojenia či efektívny marketing. Novou destináciou pre cestovateľov z Košíc sa stal chorvátsky Zadar a lety do obľúbeného letoviska pomohlo zaplniť aj Engerio.  

Letisko Košice sa ako jedno z mála letísk svojej veľkosti môže pochváliť tým, že prekonalo predkovidové počty cestujúcich, a to až o 30 %. Rástla tak charterová, ako aj pravidelná preprava do miest ako Dublin, Liverpool, Londýn, Praha, Varšava či Viedeň. V roku 2024 zároveň zaviedlo nové spojenia, napríklad do Zürichu alebo spomínaného Zadaru. Priebeh a výsledky kampane v Engeriu približuje manažér letiska pre rozvoj obchodu Juraj Toth.

Hlavný ciel kampane: Vyšší záujem o linku Košice - Zadar

Cieľom kampane bolo zvýšiť povedomie o sezónnej linke prepravcu Ryanair, ktorá smerovala z Košíc do Zadaru. „Keďže Chorvátsko je u Slovákov obľúbenou destináciou hlavne autom, chceli sme upozorniť na možnosť pohodlnejšej dopravy, ktorá trvá rádovo menej -  samotný let len niečo vyše hodiny,“ hovorí Juraj Toth.

Išlo o novú linku, v prvom rade teda bolo treba podporiť znalosť tejto služby. Letisko Košice ju preto aktívne propagovalo, pričom hlavným cieľom kampane v Engeriu bolo zvýšiť záujem cestujúcich a naplniť toto letecké spojenie aj počas septembra, čiže po skončení letných prázdnin. 

Priebeh kampane: 3 kreatívy pre rôzne typy cestujúcich

Kampaň so 4 000 klikmi prebiehala desať dní začiatkom septembra. Bola cielená na východné Slovensko a smerovala na podstránku webu Zkosicdosveta.sk venovanej letom do Zadaru. Pripravené kampane Engerio nasadzuje do 24 hodín, sú teda vhodným formátom aj pri časovo obmedzených ponukách, keď zaváži každý deň navyše.

Klient sa rozhodol v tejto kampani vyskúšať 3 rôzne kreatívy, ktoré sa líšili obrázkom, pričom spravodajsky ladený titulok ostával rovnaký. Priamo v nadpise sa spomínalo mesto Košice, čo bolo v tomto prípade jednoznačne dobré rozhodnutie. Na náhľad si tak v drvivej väčšine klikli čitatelia, pre ktorých je metropola východu ako miesto odletu zaujímavé. Navyše sa základná informácia dostala aj k ľuďom, ktorí si článok v danej chvíli neotvorili.

Jednotlivé náhľady sa od seba odlišovali obrázkami, ktoré oslovovali cestovateľov s rôznymi motiváciami - more, rodinná dovolenka, historické pamiatky. Priamo v obrázku použitom v náhľade bola aj textová výzva Chcem letieť k moru”.

„Komunikácia bola profesionálna a promptná, čo výrazne uľahčilo realizáciu kampane. Ocenili sme aj odborné poradenstvo a pravidelné reportovanie a zároveň dobrý a rýchly guideline pri tvorbe kreatív,“ približuje Juraj Toth.

Výsledky kampane: Plné lietadlá

Klient od Engeria očakával zlepšenie dosahu kampaní a lepší engagement. Tieto očakávania sa podarilo naplniť. Kombinácia zaujímavého posolstva v údernom titulku a vhodne zvolených obrázkov dosiahla nadpriemernú mieru preklikov (CTR) kampane na úrovni 1,63 %. Všetky tri náhľady ju pritom mali porovnateľne vysokú.  

„Výsledky kampane, najmä nadpriemerné CTR, potvrdili, že záujem cestujúcich sa zvýšil, a splnili sme kampaňové očakávania, ako aj naplnili kapacity prepravcu,“ hovorí Juraj Toth.

Väčšina kampane - takmer dve tretiny - odbehla na mobilných telefónoch, približne tretina na desktopoch. Miera preklikovosti na mobilných telefónoch pritom bola zároveň takmer o 0,6 % vyššia ako na počítačoch.

Vyhodnotenie spolupráce

Klient pri využití Engeria ocenil nielen samotné výsledky kampane, ale aj flexibilitu v komunikácii, stratégiu na mieru či prehľadné štatistiky. 

„Engerio poskytuje inovatívne riešenia s vynikajúcimi výsledkami, a preto ich radi odporúčame každému, kto hľadá spoľahlivého partnera v digitálnom marketingu. Značky by ho mali v správnom pomere využívať vo svojich marketingových mixoch,“ uzatvára Juraj Toth z Letiska Košice.

Prečítajte si prípadové štúdie, ako Engerio pomáha klientom dosiahnuť stanovené ciele. 

Vzbudili sme vašu zvedavosť? Potom neváhajte a otestujte si s nami účinnosť natívnej reklamyKontaktujte nás a my vám radi vám pomôžeme s nastavením kampane tak, aby váš obsah zasiahol milióny návštevníkov slovenského internetu.