Prípadová štúdia Elnino

Ako môže natívna reklama pomôcť e-shopom?

„Výsledok nás milo prekvapil z pohľadu na kvalitu trafficu (noví návštevníci, počet navštívených podstránok a bounce rate) a kampaň nám navyše priniesla aj priame a asistované konverzie, ktoré neboli jej primárnym cieľom,“ povedal okrem iného o našej spolupráci Michal Blažek, vedúci PPC oddelenia v ELNINO.CZ. 

ELNINO.CZ je internetová parfuméria založená ešte v roku 2003 pôvodne ako internetový veľkoobchod a maloobchod s parfumami a kozmetikou. Vďaka rýchlemu rastu mohla spoločnosť expandovať aj do zahraničia. V súčasnosti pôsobí na Slovensku, v Poľsku, Bulharsku, Rumunsku, Grécku, Taliansku a v ďalších krajinách, kde patrí medzi popredné e-shopy s parfumami a kozmetikou. Naprieč Európou postupne rozširuje aj sieť kamenných predajní.

Ponuka e-shopu zahŕňa produkty viac ako 500 svetových značiek v počte niekoľkých miliónov kusov skladom, čo umožňuje garanciu rýchleho dodania. ELNINO.CZ je pravidelne oceňovaný na rôznych e-shopových súťažiach, ako napríklad ShopRoku a podobne. 

Zadanie kampane

V rámci kampane, klient plánoval rozšíriť svoj komunikačný mix o natívnu reklamu v sieti Engerio. Aby bolo možné úspešnosť vyhodnotiť, už dopredu stanovil jasne merateľné ciele, ktoré mali určiť zmysluplnosť celej spolupráce.

Ciele kampane

  1. Okysličenie cieľovej skupiny novými používateľmi – merané podielom nových používateľov na webe zo zdroja Engerio (minimálne 60 %). 
  2. Zvýšenie povedomia o značke komunikáciou na nových umiestneniach – merané kvalitou návštevnosti z pohľadu bounce rate (60 % a nižší) a počtom videných podstránok na jednu návštevu (minimálne 3). 

Kampaň

Na kampaň sme využili články na blogu klienta, ktoré podporovali dva produktové rady – parfumy a opaľovacie krémy. Počas päťtýždňovej kampane Engerio doručilo 10-tisíc návštev. 

Výsledky

Kampaň pre ELNINO.CZ preukázala, že natívna reklama v sieti Engerio môže pomôcť e-shopom s rozširovaním zákazníckej bázy aj so zvyšovaním povedomia o značke. Sekundárnym pozitívnym efektom boli tiež predajné výsledky. 

„Natívnu reklamu od Engeria sme chceli otestovať ako ďalšiu alternatívu natívnych reklám, ktoré používame v iných systémoch. Okrem iného aj z dôvodu, že de facto ide o ,full service‘, ktorý navyše fungoval na výbornú a veľmi pružne. Nemuseli sme riešiť optimalizáciu, iba sme priebežne posielali odkazy na články, ktoré sme chceli propagovať. Výsledok nás milo prekvapil ako z dôvodu kvality trafficu (noví návštevníci, počet navštívených podstránok a bounce rate), tak aj na priame a asistované konverzie, ktoré neboli primárnym cielom kampane,“ povedal o spolupráci Michal Blažek, Head of PPC department v ELNINO.CZ.