Politická prípadová štúdia

Engerio ako súčasť komunikačného mixu v politických kampaniach

Parlamentné voľby 2020 boli na Slovensku veľmi odlišné od predchádzajúcich. Atmosféra bola mimoriadne napätá a politické strany si nič nedarovali. 

Z marketingového hľadiska je pre politické strany počas parlamentných volieb dôležité vybudovať si silný zásah a maximalizovať viditeľnosť strán a známosť tvárí v nich. Rovnako aj zapamätateľnosť volebných sloganov, programov či volebných čísel.

Kampane zväčša tvoril mix outdoor billboardov, televízie a printových médií. Neodmysliteľnou súčasťou však boli aj online kampane. Politické strany minuli na online kampane dokopy 3,5 milióna eur. Celkovo tak v online kampani skončilo každé šieste euro, ktoré politické strany minuli. Mali tak zaručený maximalizovaný zásah na voličov z niekoľkých strán. 

Súčasťou online kampaní bol často aj náš native awareness formát. Odporúčacie okná Engerio sa nachádzajú pod článkami na stránkach viac ako 100 slovenských médií, ktoré sa vyznačujú vysokou dôveryhodnosťou medzi čitateľmi. Engerio so zásahom až 73,7 % slovenskej online populácie tak efektívne dopĺňal zásah ostatných formátov v reklamných kampaniach.

Rovnako bol tento reklamný formát efektívny z pohľadu geografického zacielenia, ak mala strana záujem osloviť voličov iba v konkrétnej časti Slovenska.

Engerio vie byť v kampaniach nielen distribučným formátom, ktorým strany komunikujú svoj program či myšlienky. Zároveň môže zastupovať aj funkciu billboardov na internete.

V Engerio inzerovalo 8 politických strán, z ktorých sa všetky dostali cez hranicu 3 % a dokopy dosiahli vo voľbách až 62,33 % platných hlasov. Z celkového počtu 2 881 511 platných hlasov to predstavuje 1 796 045 platných hlasov.

Výsledky predvolebných prieskumov a výsledkov volieb

Engerio je efektívnou časťou mediálneho mixu v politických kampaniach. Jeho prínosom je nielen rozšírenie zásahu, ktorý je aktuálne až na 73,7% slovenskej online populácie a vysoký počet viditeľných impresií (Engerio totiž impresiu zaráta až potom, ako ju volič reálne uvidel), ale tiež možnosť dostať sa na spravodajských a iných magazínoch na exkluzívne miesta medzi odporúčaný redakčný obsah.

Vyskúšajte natívnu reklamu aj vy!

Zaujali sme vás? Chceli by ste, aby vaše produkty a služby odporúčali veľké a špecializované slovenské médiá, ako sú napríklad Pravda, Topky, HNonline, Feminity a mnohé ďalšie a aby sa o vašej značke dozvedeli milióny návštevníkov slovenského internetu? Potom nás určite neváhajte kontaktovať. Veľmi radi sa s vami porozprávame o tom, ako inzerovať v médiách čo najefektívnejšie.