Politická prípadová štúdia

Typy podporovaného obsahu počas parlamentných volieb 2020

Ako distribučná a reklamná platforma bol Engerio súčasťou volieb 2020. Strany, ktoré sa volieb zúčastnili, riešili svoju komunikáciu viacerými spôsobmi. V rámci vizuálov kreatív sa strany zameriavali hlavne na distribúciu nosných myšlienok programov alebo na kontinuálne pripomínanie mena alebo čísla kandidáta či strany.

Kam smerovali prekliky politických kampaní?

PR články

Ján Palenčár, kandidát Dobrej voľby, podporoval kreatívy, ktoré zobrazovali jeho meno, stranu, za ktorú kandiduje, no v rámci komunikácie stavil aj na kreatívy, ktoré pôsobili medzi obsahom veľmi natívne. Tieto kreatívy viedli na PR článok v online spravodajských denníkoch.

V prípade strany SaS išlo o netradičný spôsob podpory obsahu. Strana sa rozhodla, že podporí obsah, ktorý nevytvorili oni sami. V PR článku sa odkazuje na inštitút zaoberajúci sa analýzami. Z ich štúdie mala táto politická strana najvhodnejší program až v piatich oblastiach verejného života. Strana teda stavila na pozitívnu spätnú väzbu nezávislej štúdie a tento ťah im priniesol nielen vysoké CTR (3,05 %), ale aj bonusové kliky, ktorých bolo až 17 000, čo predstavovalo takmer trojnásobok pôvodného rozpočtu na kampaň.

Ako využijete Engerio v politických kampaniach sa dozviete v článku Politická reklama v médiách – ako efektívne dostať svoje témy k voličom?

Oficiálne stránky kandidátov alebo strán

Okrem PR článkov viedli prekliky klientov aj na oficiálne stránky strany alebo konkrétneho kandidáta. Ako príklad uvádzame Pavla Nechalu. V jeho kampaniach išlo tiež o mix native awareness formátu a distribučného formátu, kde vďaka pútavým nadpisom získal pre svoju kampaň viac ako 1 000 bonusových klikov. Celkovo kampaň získala vyše 3 000 000 impresií.

Videá

Pre podporu videoobsahu sa rozhodli strany OĽaNO a Za ľudí. Tieto kreatívy sa niesli v duchu native awareness formátu, z ktorých sa návštevník dostal na YouTube video. Vďaka podpore v Engerio odporúčacích boxoch, sa na tieto videá prekliklo vyše 40 000 používateľov a bannerová reklama bola zobrazená takmer 6 000 000-krát.

V Engerio teraz môžete využiť i naše nové reklamné formáty: Carousel a Video, ktoré povedomie podporia cez dynamickú kreatívu.

Reklamy strán, ktoré u nás inzerovali, boli zobrazené takmer 26 000 000-krát, vďaka čomu neustále budovali vzťah a boli viditeľní pre voličov, potenciálnych voličov a voličov, ktorí ešte neboli rozhodnutí, komu svoj hlas odovzdajú. Treba rovnako poznamenať, že všetky impresie cez Engerio platformu sú viditeľné impresie, za ktoré inzerent neplatil. V Engerio sieti sa platí len za kliky.

Vďaka mixu formátov priniesol Engerio výsledky, ktoré strany či kandidáti potrebovali v rámci svojej komunikačnej stratégie, či už išlo o impresie, prekliky alebo pozretia videí. Sú preto ideálnym doplnkom mediálneho mixu aj pre politické kampane. Strany získajú miesto pre svoju reklamu na prestížnych slovenských weboch, ktorým čitatelia dôverujú a radi ich navštevujú. Reklama je zobrazená na miestach, kam čitatelia upriamujú svoju pozornosť. Šanca, že si strany, ich tváre či slogany zapamätajú je veľmi vysoká.

Vyskúšajte natívnu reklamu aj vy!

Zaujali sme vás? Chceli by ste, aby vaše produkty a služby odporúčali veľké a špecializované slovenské médiá, ako sú napríklad Pravda, Topky, HNonline, Feminity a mnohé ďalšie a aby sa o vašej značke dozvedeli milióny návštevníkov slovenského internetu? Potom nás určite neváhajte kontaktovať. Veľmi radi sa s vami porozprávame o tom, ako inzerovať v médiách čo najefektívnejšie.