See-think-do-care

Ako natívnou reklamou dokážete zasiahnuť zákazníka vo všetkých nákupných fázach

Tak, ako celá natívna reklama, aj Engerio sa ako distribučný nástroj neprestajne vyvíja. Investícia do natívnej reklamy už dávno nie je limitovaná len na promovanie obsahu na stránke. Prostredníctvom natívnej reklamy toho viete odprezentovať oveľa viac, ako si myslíte. Natívna reklama vie informovať, zabaviť a dokonca aj zapojiť čitateľa do určitej formy konverzie.

Čo sa v článku dočítate:

Predstaviť si to môžeme na SEE THINK DO CARE modeli. Pre správne oslovenie zákazníka je potrebné si osvojiť jeho nákupné správanie, ktoré má 4 fázy: vidieť (see), rozmýšľať (think), konať (do) a starať sa (care). Každá z týchto fáz si vyžaduje  prispôsobený obsah pre správne oslovenie zákazníka v nej.

Túto prípadovú štúdiu sme spracovali aj pre automoto segment, finančný segment a realitný segment.

See fáza: Buďte videní

V tejto fáze oslovujete potenciálnych zákazníkov, ktorí možno nemajú úmysel si niečo kúpiť, pretože to práve nepotrebujú, ale v budúcnosti by mohli. Tento stav zasahuje najširšie publikum

Fáza See sa vyznačuje oboznamovaním diváka a potenciálneho zákazníka o vašom produkte či službe. Reklama je vašim „výkladom v obchode“. Ukazujete svoj produkt, službu, značku alebo myšlienku a pozývate zákazníka, aby nazrel do vášho biznisu. Nebojte sa preto spraviť z vášho produktu centrum pozornosti. Použite ho ako obrázok v kreatíve a nadpisom podčiarknite jeho vlastnosti. Reklama pritom môže odkazovať priamo na produktovú stránku. Zvyšovanie povedomia v mysliach zákazníkov je dlhodobý proces, ktorý sa vypláca v momente, kedy zákazník uskutočňuje nákup – a jeho rozhodnutie ovplyvní práve povedomie o vašej značke. Ide o natívny spôsob širokého budovania povedomia o značke. Použitie názvu destinácie v nadpise vie zákazníka taktiež osloviť. Omnoho lepšie pre zákazníka znie “Dovolenka v rakúskych mestách: od stredovekých mestečiek po zelené metropoly” ako “Dovolenka od stredovekých mestečiek po zelené metropoly”. Rovnako lepšie upútate pozornosť používateľa, ak vyzdvihnete určitý benefit využitia priamo s destináciou “TOP destinácie tohto roka pre dovolenku na Slovensku s deťmi”. Zaujať môžete aj Carousel formátom, ktorý upúta svojím dizajnom a funkcionalitou pre podporu väčšieho množstva obsahu. Podporiť totiž môžete 2 až 6 reklamných kreatív. Tento priestor môžete využiť na informovanie o udalostiach, benefitoch a myšlienkach v jednej reklame, ako môžete vidieť aj v ukážke o udalosti vo Family parku v Rakúsku. Dôležité je, aby mala reklama čo najväčší zásah a počet impresií. 

V Engerio môžete v SEE fáze využiť i naše nové reklamné formáty: Carousel a Video, ktoré povedomie o značke podporia cez dynamickú kreatívu. 

Think fáza – presvedčte zákazníka, že vaša značka je tá, pre ktorú sa rozhodnúť:

Fáza Think zachytáva zákazníkov v momente, kedy vedia, že váš produkt či služba existuje (okolo výkladu už prešli) a premýšľajú nad tým, či si ho zaobstarať. Tento stav cieli na publikum, ktoré si je vedomé svojich chýbajúcich potrieb.

V štádiu, keď zákazník premýšľa o zakúpení vášho produktu a služby,  porovnáva ich s inými a racionalizuje svoje rozhodnutie. Chce preto získať čo najviac informácií, ponoriť sa do témy a čo najviac sa priblížiť k riešeniu svojho problému. Najvhodnejšie nadpisy pre natívnu reklamu na spustenie rozmýšľania sú otázky a výhody. Ako napríklad špeciálne ceny či zľavy: “V rámci špeciálnych rodinných cien majú deti do 6 rokov zjazdovky zdarma a tínedžeri do 18 rokov za polovičnú cenu”. Možno práve takúto formu postrčenia čitatelia potrebujú. Nadpisy ako „5 dôvodov prečo silvestrovať v raji s CK SATUR” nás lákajú dozvedieť sa niečo viac, rozmýšľať o cestovných produktoch či destináciách. S vhodným spojením vašej značky a obsahu vzniká v mysliach zákazníkov pozitívne prepojenie. Preto je vhodné prepojiť v nadpise pozitívnu správu so značkou, ako napríklad “Aktívne sopky, plávanie so žralokmi či deň s indiánmi. Toto všetko môžeš zažiť aj TY!”.

Tvorba obsahu a jeho distribúcia je v tomto štádiu kľúčová, nakoľko môže zákazníka presvedčiť o kúpe a previesť ho do štádia Do. Musíte vytvoriť obsah, ktorý bude popisný ale zároveň zaujímavý, aby ste zákazníka udržali a ideálne naviedli konzumovať ďalší obsah. Nebojte sa A/B testovať rôzne nadpisy. Nájdite ten, ktorý vám prináša najkvalitnejšie návštevy a má vysokú mieru prekliku.

Príklad obsahu vhodného pre túto formu: blogy, natívne články, odborné články, PR články, recenzie,…

Do fáza – zákazník vykonáva akciu, splní to, čo od neho chcete

Fáza “Do” väčšinou predstavuje nákup, môže to však byť akákoľvek konverzia ako napríklad: vyplnenie kontaktného formulára na webe, stiahnutie aplikácie, zapojenie sa do súťaže, alebo vyplnenie zábavného kvízu… Keď návštevník prejaví záujem o dovolenku a vyplní formulár, pre obchodníka to znamená cenný kontakt na potenciálneho zákazníka. Rovnako to je napríklad s katalógmi či ponukami. Je to efektívny spôsob budovania dôvery a vytvárania určitého vzťahu so zákazníkmi. Pre túto fázu sú vhodné takzvané “konverzné nadpisy”, ktoré už na prvý pohľad danú konverziu naznačujú a tým pádom na nich klikajú ľudia, ktorí majú záujem ju aj uskutočniť. Konverzné nadpisy môžu vyzerať takto: “Začnite rok spoznávaním TOP destinácií. Vyberte sa na novoročnú dovolenku”, “Poďte si užiť Silvester v raji s CK SATUR” alebo v kombinácii s prvkom vyzývajúcim k akcii priamo v reklamnej kreatíve “Kúpte si lístky už teraz”. Tematický obrázok produktu, alebo čohokoľvek s čím to súvisí je skvelé doplnenie reklamy.

Pro tip:

Využite nový typ označenia v Engerio odporúčacom boxe. Túto plochu je možné využiť aj ako CTA prvok: „Zaregistrujte sa“, „Vyhrajte“, „Vypočítajte si“…

Care – poslednou fázou je starostlivosť o vašich zákazníkov

Vo fáze Care komunikujete so spotrebiteľmi, ktorí už u vás nakúpili, čiže sa stali vašimi zákazníkmi. Je dôležité tomuto segmentu vašich zákazníkov ukázať, že si ich vážite. Môžete im to dať najavo rôznymi spôsobmi. Skúste ich odmeniť nejakou drobnosťou, alebo pripomenúť servisnú prehliadku. Pribaľte im k objednávke personalizovaný odkaz či pošlite zľavový kód na ďalší nákup. Budovaním emočného vzťahu so zákazníkom si zaisťujete jeho lojálnosť k značke. Ďalšími príkladmi môžu byť špeciálne servisné bonusy, programy pre lojálnych zákazníkov formou klubových kartičiek, súťaže, webináre zadarmo a podobne. Akoby povedal odborník na obsahový marketing Filip Kuna: “ukážte srdiečko ♥”. Engerio pre túto fázu nie je vhodným kanálom, keďže nezbierame žiadne údaje o zákazníkoch, ktoré by zasahovali do ich súkromia.

Cez Engerio natívne privediete na svoj web kvalitných návštevníkov. Spôsobom, ktorý ich neobťažuje a vzbudzuje dôveru k vašej značke. A to kompletne cookie-free

Engerio je efektívna voľba v rôznych fázach cesty kupujúceho. Aby ste si však mohli vychutnať výhody tohto reklamného prístupu, musíte zistiť, v akej fáze sa cieľové publikum konkrétnej kampane nachádza. Odpoveď na túto otázku vám pomôže prispôsobiť vašu natívnu reklamu, aby sa stala čo najefektívnejšou. Použitím modelu See-Think-Do-Care môžete lepšie porozumieť svojmu publiku, môžete vytvoriť jasný plán, ako, čo a kde s nimi komunikovať a stanoviť si konkrétne metriky, ktoré vám ukážu, čo funguje a čo nefunguje.

Veríme, že vás tento článok zaujal a inšpiroval; a ak si nie ste istý, ktorý obsah podporiť skôr, určite sa ozvite a spoločne to prekonzultujeme tak, aby výsledok stál za to.