5 úspešných kampaní v našej sieti

Cielenie kreatívou: Ako pripraviť kreatívu pre úspešnú kampaň

V reklamných kampaniach je kreatíva mimoriadne dôležitá. Práve od nej závisí, ako vaše reklamné posolstvo upúta pozornosť ľudí a koľkí naň kliknú. V nasledujúcich riadkoch vám prezradíme, ako pripraviť kreatívu pre úspešnú kampaň a aké sú možnosti cielenia kreatívou v sieti obsahových odporúčaní Engerio. Pridáme aj príklady úspešných kreatív a vysvetlenie, prečo fungujú. 

Čo sa v článku dočítate:

Reklamná kreatíva = základ úspechu kampane

Najdôležitejšou časťou pre úspešnosť kampane je pritom reklamná kreatíva, teda vzhľad reklamy v odporúčacom boxe. V odporúčacích oknách Engerio kreatíva pozostáva z nadpisu a obrázka:

Prečo je práve reklamná kreatíva taká dôležitá? Pretože len v prípade, že si ju zvolíte správne, dokážete osloviť vhodnú cieľovú skupinu a získate na svoju stránku kvalitnú návštevnosť.

Zasiahnite používateľov vo všetkých nákupných fázach

S Engeriom dokážete zákazníka osloviť v rôznych fázach nákupného cyklu. Kreatívu teda môžete navrhnúť podľa toho, či chcete:

✔️ budovať povedomie o vašej značke alebo produkte (Fáza SEE),

✔️ presvedčiť potenciálneho zákazníka, aby sa rozhodol pre vás (Fáza THINK), 

✔️ aby zákazník vykonal nákup alebo inú konverziu (Fáza DO). Engerio túto fázu podporuje aj možnosťou pridania CTA prvku (prvku na vyvolanie žiadanej akcie) do kreatívy.

Engerio môžete využiť v rôznych fázach cesty kupujúceho. Dôležité však je, aby ste získali prekliky od tých návštevníkov, ktorí sú pre vás relevantní. Ak ich reklamná kreatíva osloví a nekliknú na ňu, dobrá kreatíva vám pomôže budovať povedomie u širšej verejnosti. S tvorbou vhodných kreatív do vašej kampane vám vie pomôcť aj naše kampaňové oddelenie a tím obchodníkov. Mesačne im rukami prejde viac, ako 1000 kreatív z kampaní z rôznych odvetví. 

A keďže sa hovorí, že je lepšie jedenkrát vidieť ako stokrát počuť, pozrime sa spolu na niekoľko príkladov úspešných kreatív v našej sieti. 

Úspešné kreatívy v sieti Engerio: Prečo fungujú?

1. Antik – fotovoltika s dotáciou 

Firma Antik chcela cez Engerio získať relevantných zákazníkov pre inštalácie fotovoltických zariadení so štátnou dotáciou. Na tento účel využila formát carousel, ktorým oslovujú zákazníkov s reálnym záujmom o takéto riešenia. Základom úspechu tejto kampane bola vhodne zvolená štruktúra kreatívy, nakoľko obsahovala údaje o hlavnej ponuke, špeciálnom benefite/konkurenčnej výhode a výzvu na konverziu.  

Klient mohol zvoliť aj cestu oslovenia väčšej skupiny ľudí, napríklad využitím nadpisu „Ušetrite tento rok na energii”. Takýto nadpis by síce mal potenciál zaujať viac ľudí, ktorí chcú ušetriť, avšak klientovi by takáto kreatíva nepriniesla zákazníkov s reálnym záujmom o fotovoltiku, ktorí sa o riešenie skutočne zaujímajú a môžu si ho dovoliť. Možnosťou je tiež zvýšenie povedomia o značke Antik u zákazníkov vo fáze SEE, napríklad použitím nadpisu „Fotovoltika od Antik vám dokáže ušetriť peniaze na energiách.” 

2. Tatra banka – účet pre začínajúcich podnikateľov

Tatra banka vo svojej kreatíve využila nový dynamický formát videa. Keďže sa video po zobrazení začne hneď prehrávať, bezprostredne upúta pozornosť používateľov.  

Priamo vo videu komunikuje banka svoju ponuku i špecializovanú stránku Slobodunapadom.sk, ktorá uľahčuje život začínajúcim podnikateľom. Kreatíva je nápaditá a dynamická, nechýba ani prirodzená prezentácia loga banky. V nadpise banka nezabúda komunikovať benefity, ktoré podnikateľ založením účtu získa – jeden rok bez poplatkov, založenie možné aj online, bez potreby návštevy pobočky. 

3. Čerešne – nové bývanie s extra ponukou

Klient Čerešne z realitného segmentu využil preklikový formát na komunikáciu výhodnej ponuky bývania v Bratislave. Vhodnú cieľovú skupinu oslovuje správne pripraveným nadpisom. Vďaka otázke “Hľadáte bývanie v Bratislave?” je používateľom hneď jasné, pre koho je ponuka bývania vhodná. Klient taktiež zvýrazňuje benefit aktuálnej zvýhodnenej ponuky, ako aj okamžitú dostupnosť bývania. V kombinácii s kvalitným obrázkom bývania nielen zaujme, ale aj oslovuje a presviedča vhodnou ponukou.

4. Solidway – žilinský showroom podláh

Najväčší distribútor podláh na Slovensku, Solidway, zacielil na zákazníkov prostredníctvom premysleného carouselu. Hneď v prvom nadpise komunikuje názov firmy a čomu sa venuje. Hoci za bežných okolností na obrázkoch neodporúčame používať logá, pretože by mohli byť v odporúčacích oknách orezané, zákazníkovi sa podarilo jeho logo prezentovať nenásilne a prirodzene, priamo fotografiou zo showroomu. 

Ak by sa teda príjemca reklamného posolstva nepresunul na ďalšiu kreatívu, predsa u neho dochádza k zvýšeniu povedomia o značke. Nadpisy v nasledujúcich kreatívach v kombinácii s obrázkami komunikujú ponuku a benefity značky – produkty skladom, stovky vzoriek, prémiová starostlivosť.

Prehrať video
5. UPC – rýchly internet a televízia

Spoločnosť UPC išla do kampane s cieľom zvýšiť povedomie o ich ponuke internetu a televízie. Na tento účel využila základný preklikový formát, kde skombinovala vhodné obrázky s nadpismi vo forme otázok, ktoré zároveň komunikujú ponuku služieb a rovno aj riešenie pre zákazníka. Celú kampaň podporuje tvár obľúbenej herečky Janky Kovalčíkovej, ktorá sa stala ambasádorkou UPC už na jeseň minulého roka. 

Vyskúšajte možnosti našich kreatív aj vy

Fantázii a kreativite sa medze nekladú. Otestujte možnosti natívnej siete Engerio a jej využitie v rôznych fázach nákupného procesu aj vy. S nami oslovíte milióny návštevníkov slovenského internetu. Kontaktujte nás a my vám veľmi radi poradíme, ako dokážete efektívne cieliť kreatívou aj vy. Pomôžeme vám s nastavením kampane, A/B testovaním, optimalizáciou. Poskytneme vám podporu v každej fáze spolupráce.