Prípadová štúdia

Ako natívna kampaň v médiách podporila návštevnosť stránky Baumit

Výroba a predaj stavebných materiálov je oblasť, v ktorej je snaha o digitalizáciu zo strany spotrebiteľov častokrát vnímaná ako nepotrebná. Prístup zákazníka je v tomto segmente vo väčšine prípadov konzervatívny. Veľa skúseností s tým má aj spoločnosť Baumit – jedna z najúspešnejších značiek stavebných materiálov v Európe, ktorá na Slovensku pôsobí od roku 1994. Baumit si na realizáciu jednej zo svojich marketingových kampaní zvolil práve natívnu reklamu v médiách. 

Hlavné ciele kampane

Chceli sme získať väčší zásah a pritiahnuť k nám nových ľudí. Myslím, že sa to podarilo. Z tohto kanála získavame väčšinu nových užívateľov, takže sa nám tým pekne dopĺňa návštevnosť na našom webe.

-Katarína Senderáková, online marketing specialist, Baumit Slovensko

Podľa Kataríny Senderákovej spoločnosť Baumit nechce svoju kampaň budovať na princípe obyčajnej reklamy na jednotlivé produkty. Kľúčovým aspektom pôsobenia Baumitu je dôraz na potreby a spokojnosť ich zákazníkov. Ich cieľom je prilákať spotrebiteľov na základe prirodzeného záujmu o riešenia problémov. 

Ako príklad uvádza článok s radami, ako sa zbaviť plesní v byte, ktorý cez kampaň navštívilo takmer 2000 ľudí. Kvalitu návštevníkov potvrdili aj metriky Average time on page (čas strávený na stránke), alebo nízky bounce rate – iba 19,25 %.

Na blogu spoločnosti Baumit môžu čitatelia nájsť už takmer 50 článkov o témach súvisiacich so stavebnými materiálmi a postupmi. Prvé z nich boli vydané v roku 2017, krátko na to začal Baumit využívať na distribúciu natívnu reklamu v médiách. 

Medzi ďalšie ciele kampane patrilo aj:

  • posilnenie mena značky Baumit
  • zvýšenie povedomia o produktoch
  • podpora podielu organickej návštevnosti
  • budovanie komunity verných zákazníkov

V Engeriu môžete distribuovať váš obsah na viac ako 100 slovenských médií. Vaše produkty a služby tak môžu odporúčať veľké médiá ako Pravda, Topky, HNonline alebo špecializované portály Feminity, Športky, Zdravie a mnohé ďalšie. Weby v našom portfóliu sú skutočne rozmanité.  

Dokázala kampaň ciele naplniť?

Podľa Kataríny Senderákovej je marketingová kampaň úspešná. Tvorbou kvalitného obsahu a zobrazovaním reklám na relevantných stránkach sa podarilo podporiť nielen predaje firmy, ale dosiahnuť aj vyššiu návštevnosť slovenského webu Baumit. Spomedzi 29 krajín, v ktorých Baumit pôsobí, je práve Baumit u nás na prvej priečke v rebríčku počtu návštev.

Okrem toho, že sa zvyšuje návštevnosť na stránke, na lepšiu úroveň sa posunula aj jej kvalita. Podľa slov klienta sa podarilo predĺžiť priemerný čas, ktorý zákazníci strávia na webe Baumit. Úspechom je aj pokles tzv. bounce rate, teda návštev stránky, ktoré končia okamžitým odchodom. Podarilo sa podporiť aj predaje firmy, čo tiež patrilo medzi očakávané výsledky kampane.

Prečo práve Engerio?

Jednoznačne oceňujem úprimnosť a vítam, že ak sa im niečo na zaslanej kampani nepozdáva, nemávnu rukou, ale snažia sa poradiť a navrhnúť riešenia.

-Katarína Senderáková, online marketing specialist, Baumit Slovensko

Spoločnosti Baumit sa páči aj aktívny prístup zo strany Engeria. Oceňujú to, že počas spolupráce starostlivosť a návrhy na vylepšenie kampane nestratili na kvalite. Budovanie značky je dlhodobý proces, takže ak hľadáte platformu na aktivity súvisiace s online marketingom, natívna reklama je podľa jej slov tou správnou voľbou.

Cez Engerio natívne privediete na svoj web kvalitných návštevníkov. Spôsobom, ktorý ich neobťažuje a vzbudzuje dôveru k vašej značke. A to kompletne cookie-free

Chcete otestovať účinnosť natívnej reklamy aj vy? Kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme s nastavením vašej kampane, aby aj váš obsah získal kvalitných návštevníkov.